Verzenden & retourneren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of beoordelen, tenzij anders vermeld.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Bij aankoop van een controller, kan men zonder opgave van redenen, het artikel gratis retour sturen. Bij alle overige artikelen zijn de kosten van de retourzending voor rekening van de consument. Gratis retourneren is alleen mogelijk voor consumenten uit Nederland.

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet en onbeschadigd is.
  • in de originele staat en fabrieksverpakking is.

Je maakt gebruik van het recht van retourneren door contact met ons op te nemen per e-mail. Stuur ons een e-mail met daarin jouw ondernummer en jouw reden van retour. Wij zullen je vervolgens een retourlabel toesturen. Met het verzendlabel kan je het pakket via PostNL retourneren. 

E-mailadres voor retouren: info@profps.nl

Je kunt het artikel opsturen naar: 
t.a.v. ProFPS
Stoomloggerweg 8 - Unit 2.7
3133 KT Vlaardingen
Nederland

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat ProFPS niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden artikelen.

Het bedrag staat binnen enkele dagen (maximaal 14 dagen), na verwerking van het retour op je rekening. Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour niet verwerkt bij je saldo, dan kun je het beste contact opnemen met ons opnemen via de e-mail.

Bij een bestelling boven de € 20,-- betaal je binnen Nederland en boven de € 150,-- naar België geen verzendkosten. Wanneer de bestelling na het retourneren minder dan het bedrag voor gratis verzending bedraagt, worden er verzendkosten in rekening gebracht. Retourneer je jouw gehele bestelling? Dan worden de verzendkosten altijd teruggestort. Tenzij je hebt gekozen voor een snelle levering (€20), dit is een dienst dat niet wordt gecrediteerd.

Voor producten die worden vervaardigd op basis van individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn geldt een aangepast retourbeleid.

Veelgestelde vragen

Je vindt hier antwoord op al je vragen over verzenden en retourneren.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Neem binnen 14 dagen contact op via info@profps.nl met je ordernummer en reden van retour. Je ontvangt een retourlabel om het pakket via PostNL te retourneren. Het artikel moet compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking zijn.

Wie betaalt de retourkosten?

Retourkosten zijn gratis voor controllers en consumenten uit Nederland. Voor andere artikelen zijn de retourkosten voor de consument.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen na melding van de retour vergoeden we alle betalingen, inclusief leveringskosten. We mogen wachten met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of je hebt aangetoond het te hebben teruggestuurd.